måndag 21 juli 2008

Ny servis?

Jag sitter och surfar runt på Tradera och Blocket och är sugen på att shoppa nya tallrikar och muggar och allt. Dessa från Gustavsberg såg flera ur min kära släkt när vi var på Läkarmissionens secondhand i Eriksberg. Alla som var längre än Terry tyckte att jag skulle slå till. Fantasiflickan för att "moore is moore" och Fillly för att "det är ju tufft". Jag slog inte till men jag tror de är kvar när affären öppnar igen efter semester. Om jag bestämmer mig för dem.

Kombinerat med de här från Rörstrand tycker jag blir bra. De finns på Blocket.



En fin kombo med Kosta Bodas Party, som vi har hemma.

Välkommen med andra kombo-idéer!


Bell-servisen från Gustavsberg får gömma sig i en flyttlåda ett tag om jag slår till på det här nya.


5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag säger jatack, härligt fin nygammal servis ska ni natrligtvis ha, fattas bara annat!
Säg bara till för vilket pris jag ska köpa dem eftersom jag ser dem lite då och då på mina loppisrundor!

Unknown sa...

förresten, det finns liknande muggar men med svart mönster, de heter typ Filippa K och finns på Inspiration här i Södertälje...där jag bor...

Katten sa...

Japp, muggarna på bilden är också Filippa K. Det finns kopior i Ölandboden för 21,50. I Borgholm där jag är nu. Men det blir inga kopior.

Unknown sa...

nej, inga kopior för bövelen!

sandybay sa...

Kan tillägga att de muggarna är inte roliga att dricka te ur när man inte har några sméhänder.... Vårt hotell i Malmö (Duxiana, en helt underbar upplevelse för övrigt) hade dessa muggar i frukostmatsalen och téet blev nästan kallt innan jag kunde hålla i muggen. Nej, satsa på muggar med någon form av traditionellt öra, någonstans på Österlen såg jag zebrarandiga muggar och då tänkte jag på katten....